Dag 2, Pompeii

Onze vlucht was vertraagd en het duurde allemaal wat langer dan gehoopt, maar uiteindelijk zijn we aangekomen in Napels.

Ook hier was het weer, voor de tijd van het jaar, van slag. Wat wel lekker is voor de overgang, maar het vakantie gevoel een beetje te niet deed. Het regende!

De autoverhuur was een ervaring die we maar al te goed kennen. Ongeïnteresseerd personeel die het belangrijker vinden om met hun collega te praten en op de mobiel te kijken dan de klant goed te helpen. Europcar heeft hier echt nog wel iets te leren. Toen we eindelijk de auto hadden waren we zo afgestompt dat we eigenlijk alleen maar weg wilden. Het was al donker en het miezeren was overgegaan in regen. We hebben de auto niet meer gecontroleerd. Later blijkt dat dit dom is.

De rit naar Pompeii is goed verlopen, maar hadden direct weer door dat italianen zodra het regent niet meer auto kunnen rijden.

Bij het hotel komen we bij het uitstappen er achter dat de linkerspiegel stuk was. Wij balen! Dat hebben ze niet gezegd bij de balie. Godsamme!

Wij bellen met het kantoor. Het antwoord is: als je van het plein bent afgereden, dan is de auto van jou… Genaaid dus! Ondertussen is het half tien en we hebben nog niet gegeten. Dat gaan we nu eerst maar eens doen. Ons verlies dan maar nemen.

Pompeii (het nieuwe gedeelte) is een grote touristtrap. Goedkope gokhallen en minder goede restaurants. Ach de pizza is binnen te houden en is beduidend beter dan die van de Appie. Dus klagen doen we niet. We zijn gesloopt en moe, dus we gaan richting bed.

Tijdens het in slaap vallen realiseer ik mij dat ik iets gelezen heb over een linkerspiegel in het contract. In het nederlands… Blijkt de spiegel en andere krassen gewoon op het contract te staan… Dat hadden ze wel eens mogen zeggen. En ik had het beter moeten checken!

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en hebben vroeg ontbeten. Op naar de ruïnes. Er komen namelijk hele busladingen op af en dan kun je beter vroeg beginnen. Dan heb je een beetje ruïne voor jezelf.

De eerste twee uurtjes waren heerlijk rustig. We hadden Pompeii bijna voor ons zelf! Daarna lieten ze bus lading na buslading Chinezen los in Pompeii. Ze klommen overal op (wat niet mag), ze schreeuwen de hele toko bij elkaar (wat niet erg netjes is) en ze spugen heel Pompeii onder (wat erg goor is). Ze zeggen wel eens dat wij Nederlanders in het buitenland te horen zijn…. Bij de chinezen vergeleken… Zijn wij muisjes!

Rond 12 uur waren we klaar met het hele circus en zijn we in de auto gestapt richting Vietro sur Mare. 20 minuten rijden. Het ligt in de baai van Salerno.

De blauwe stip dat zijn wij!

Het hotel is heerlijk. Mooie kamer met uitzicht op zee. Het ontbijt is erg goed en we zitten met uitzicht over zee op de eerste rang!

Vandaag gaan we niet zo veel meer doen. Een beetje rondkijken in het dorpje en ergens gaan eten op de n duur… Eerst aan de aperativo!